De kracht van Instagram

12 november 2018 - Een reactie plaatsen

tekening van mijn nichtje over Vrijthof 16 Hilvarenbeek

Het is een traditie om voor haar verjaardag te gaan lunchen bij Vrijthof 16 in Hilvarenbeek. Voordat we vertrekken drink ik een koffie met mijn zus en knuffel ik met beide nichtjes. Tante Karin, zal ik een tekening maken voordat we vertrekken?

Al gauw brengt ze tot in de detail in beeld wat wij dadelijk gaan beleven. Af en toe vraagt ze wat ze nog meer erbij kan tekenen. Ik ben onder de indruk van haar talent, negen jaar is ze en kijk eens naar de manier waarop ze de bestekzakjes tekent!

We lopen naar het lunchcafé, eten te grote stokbroden en drinken koude thee met prik. Ik verlies voor de zoveelste keer met kwartetten. Daarna lopen we wat winkels binnen en sluiten we het festijn af op haar kamer. Met de nichtjes houd ik een kleurwedstrijd en besef ik hoe simpel het kan zijn om te genieten van wat er nu is.

De volgende dag zet ik de tekening trots op Instagram en krijg ik het volgende persoonlijke bericht binnen:

Hallo Karin, ik ben helemaal onder de indruk van de tekening van je nichtje. Zou ze het leuk vinden om een paar van deze tekeningen voor ons te maken? In ruil voor een tegoedbon van Vrijthof 16 die we dan aan haar persoonlijk overhandigen? 

Daar hoeft Mirte niet over na te denken, ze gaat meteen aan de slag met een volgende tekening. Ik ben zo benieuwd waar ze haar tekeningen voor gaan gebruiken…

De social media intake

29 oktober 2018 - Een reactie plaatsen

Het vierde kwartaal is in volle gang…wat gaan de uren, dagen en weken snel als je ondernemer bent of is dat ook zo in loondienst 😉 ? Ik merk dat ik een soort van balans aan het opmaken ben en daardoor onstaan er ook nieuwe ideeën in mijn hoofd.

Ik blijf lekker bezig met het schrijven en redigeren van teksten en de ondersteuning op social media. Alleen voeg ik daar wat nieuws aan toe: een social media intake voor ondernemers en bedrijven. In februari gaf ik met zoveel plezier social media advies aan Lieve van Woord en Wijze. Het bleef daarna kriebelen, op welke manier kan ik vaker anderen op weg helpen met schrijven en social media?

Als je foefjes wil leren over adverteren of een snelle groei online dan moet ik je teleurstellen. Met deze social media intake van 2,5 uur gaan we namelijk de diepte in.
Ik geloof erin dat het allerbelangrijkste is om te laten zien wie je bent en waar je voor staat. We bepalen jouw kernwaarden door een moodboard te maken en daarna geef ik tips en trucs om pakkende berichten te schrijven en plaatsen.
Het is een combinatie van kletsen, knutselen en koffie drinken op een locatie naar keuze.

Bezorgt social media jou kopzorgen en wil je hiermee aan de slag? Ik geef je hier meer uitleg en kijk ernaar uit om de eerste intake in te gaan plannen!

Koemelk is voor kalfjes

1 oktober 2018 - 2 reacties

 

Ik ga straks een voedzame spaghetti maken en pak dan wat verse groenten en kruiden uit onze moestuin. Het is dan ook geen verrassing dat ik graag schrijf en lees over voeding. Als ik in een zelfhulpboek zie staan: dit verandert je leven! kan ik dat nauwelijks geloven. Deze schrijfster zorgt ervoor dat je het wél gaat geloven. Want er staan realistische tips en adviezen in het boek om op het gemak je voedingspatroon aan te passen.

Ik kan nu allerlei tips en feitjes uit het boek gaan overtypen…nee dat is niet voor Kaatje. Ik hoop namelijk dat veel vrouwen (en mannen) het zelf gaan lezen. Want dan weet je dat:

  • bepaalde voedingsmiddelen en kruiden onmisbaar zijn in de voorraadkast om op korte termijn meer energie te krijgen.
  • een glaasje biologische rode wijn op vrijdagavond mag, echter een glas melk bij het ontbijt is een ander verhaal…
  • stress, stress, stress, probeer er wat aan te doen en je hormonen en lijf zullen een beloning geven. Dat dagelijks bewegen (bij voorkeur in de buitenlucht) van levensbelang is om gezond door het leven te gaan.
  • het logisch is om een hongergevoel te krijgen (lees: te grijpen naar chips of koekjes) als je televisie kijkt. Je hersenen denken vanwege het licht dat het dag is en dat er eten nodig is voor in je lijf.
  • als je zondigt met slecht eten, het belangrijk is om er dan maar van te genieten. Een blij gevoel kan namelijk een pleister zijn op de ongezonde wond.
  • koemelk voor kalfjes is en je de blokjes jonge kaas beter aan muizen kunt geven.

De honger naar sporten

12 september 2018 - Een reactie plaatsen


Deze zomer heb ik iedere woensdagavond een brok in mijn keel gehad. In de sporthal van de basketbalvereniging werd de vloer aangepakt en bleven de deuren gesloten. Nu denk je misschien Welke gek gaat er met die aanhoudende tropische temperaturen binnen sporten? Die gek is ondergetekende en zover ik kan beoordelen de rest van het Recreanten team van Agathos ook.

Wij deinzen niet terug voor zweten in het kwadraat en een rode kop tot na het douchen. Want een woensdag niet op het veld gestaan, is een woensdag niet geleefd!

Ik miste vooral het uitrazen en afreageren op het veld en het streven naar de winst met het team. Ik ben een blijer mens als ik wekelijks sport en dat hangt ook zeker samen met de gezelligheid binnen de club. Het is alleen jammer dat het steeds zo’n gedoe is om de teams in te delen. Donker tegen licht, maar waar valt rood dan onder? En waarom neemt niet iedereen standaard een donker en een licht shirt mee? Ik hoop dat we daar in de toekomst een oplossing voor vinden.

Het gevoel na het douchen is met NIETS te vergelijken, de gelukshormonen gieren dan door mijn lijf. In de kantine duurt dat voort en kletsen we over onzinnige en soms ook zinnige zaken. De lachspieren krijgen een goede training, met veel drank (zoals koude thee) en borrelnootjes erbij. Het was een zware zomer van 2018 zonder dit alles, ik wist niet dat de honger naar sporten zo groot kon zijn.

Het digitaal dieet

5 september 2018 - Een reactie plaatsen

In de vorige blog schreef ik over mijn haat-liefdeverhouding met social media en dat zette me aan het denken. Hoe zit het eigenlijk met de totale tijd die ik doorbreng met de mobiele telefoon?  Ik besloot de app Moment te gaan gebruiken en na 2 weken kan ik je vertellen: het is een regelrechte aanrader!

Waar ik voorheen de telefoon zonder remmingen greep om de mail of social media te checken, maak ik nu eerst af waar ik mee bezig ben. Als ik de afwas doe, doe ik de afwas.  Als ik een serie kijk op Netflix, maak ik daarna ruimte om een app te beantwoorden. Per dag houdt Moment tot de minuut bij hoe lang je online bent en als ik meer dan 2,5 uur op het schermpje zie rem ik mezelf af. Bij mij is het zo dat ik de telefoon ook voor het werk nodig heb, een Instagram bericht voor een klant kan ik bijvoorbeeld niet via de laptop plaatsen. Maar het maakt je hoe dan ook bewuster hoe snel je een taak of bijzonder moment laat onderbreken door de piepjes van je telefoon.

De coach in deze app heeft ook een training beschikbaar en zet je op een streng digitaal dieet. Met deze tips uit de training zul je weer een boek uitlezen, een intiem gesprek voeren en rustig in slaap vallen:

  • Houd je telefoon uit het zicht tijdens het wandelen, het auto rijden of het reizen met het openbaar vervoer. Stop je telefoon in de tas en laat de muziek uit. Ga een gesprek aan met een vreemde of geniet van de rust in je hoofd.
  • Verwijder de app die je het meest gebruikt van je telefoon! Het zal meer moeite kosten om de laptop of pc op te starten hiervoor, waardoor je de grootste boosdoener de baas bent.
  • Pak een dag per week en verbied jezelf om foto’s te maken. Als je een foto maakt in plaats van het moment te ervaren mis je waar het om draait. Het moment grijpen in plaats van het perfecte plaatje.
  • plan een moment per dag in, liefst in de avond en ga offline. Een uur voor het slapen gaan is lekker, maar wat dacht je van 3 hele uren?