reizen & uitstapjes

48 uur Ibiza

Het is nog nooit zo stil geweest op kantoor als deze week. Wat moesten we bijkomen van ons intens weekend samen. Vanwege het 25 jarig bestaan van Easy Way gingen wij namelijk met Pinksteren naar Ibiza. Na een voorspoedige vlucht vanaf Eindhoven kwamen we zaterdag einde middag aan op het zonnige eiland. Alsof ik het in Thailand nog niet genoeg gedaan had, gingen we weer back to basic. Maar met een luxe tintje, want slapen in deze tenten wordt dezer dagen Glamping (glamorous camping) genoemd.

Stroom in de tent, maar helaas wel met een te kort luchtbed voor meisjes van 1.80m. Na een koude nacht en een paar hard snurkende collega’s die ons wakker hielden maakte de boottocht de volgende dag alles goed. Wat heeft Ibiza mooie baaien. Met een grote boot inclusief eigen dj, overheerlijke tapas en drank in overvloed voeren we over het water van baai naar baai. Helaas met wat bewolking, maar toch heb ik het bibberend aangedurfd om te gaan zwemmen en snorkelen.

Het was het zo waard om naar de vissen te kijken in de azuurblauwe zee. Begin van de avond gingen we terug naar onze villa en het tentenkamp en mochten we gaan genieten van een Argentijnse barbecue. Het is dat ik van veel vlees eten buikpijn krijg, anders was ik nu nog daar aan het eten. Daarna volgde een ontspannen avond met spelletjes en rode wijn. Geen club meer bezocht, want we moesten de volgende dag vroeg eruit om met onze Eendjes het eiland te verkennen. Wat een avontuur was dat!

Verkeersregels zijn er niet en het is een hele kunst om met de Eend bergop te gaan. Vooral het noorden van Ibiza is zo prachtig, met als hoogtepunten het hippiestrand en de valleien. 48 uur was veel te kort om alles te ontdekken en onverwachts was ik al aan het nadenken over een volgend bezoek aan het eiland.

Maar nu eerst weer wennen aan Nederland; na Thailand en Ibiza ben ik het koffer in- en uitpakken beu en wil ik gewoon weer een goed bed en luxe douche. Laat maar komen de zomer hier, want die blijft hoe dan ook lekker in mijn hart.